Sending HIT

Trackovací pixel, hit, beacon, tečka, event, signál. Kolik takových ještě znáte? A jak takový hit zkonstruovat a odeslat? To se dozvíme v tomto článku.

Varování: článek není pro másla!

Příprava dat

Než data odešleme na server, je třeba si je řádně připravit. V drtivé většině případů zasíláme data jako dvojici klíč:hodnota. Hodí se nám tedy datová struktura asociativní pole, nebo prostě objekt.

Příprava dat k transportu mezi klientem a serverem přes Measurement Protokol

Abychom jej mohli poslat přes Measurement Protocol, potřebujeme z objektu udělat řetězec URL. K tomu nám slouží jednoduchá funkce, která převede objekt ‚call‘ s klíč:hodnota na řetězec klíč=hodnota&klíč2:hodnota2...

Příprava finální URL kam data pošleme

Ještě potřebujeme přidat adresu serveru, který naši dávku parametrů přijme a zpracuje. V případě Google Analytics a Measurement Protocolu je to adresa: https://www.google-analytics.com/collect

Odeslání dat – iFrame

Mezi populární metody, jak posílat analytická data a získat od serveru odpověď ve formě spustitelného scriptu, patří rozhodně iFrame.

Možností, jak jej vytvořit a vyžádat si tak od serveru odpověď je celá řada. Nebudu zde objevovat ameriku a odkáži vás na článek Aarona Peterse, kde o jednotlivých metodách podrobně píše – http://www.aaronpeters.nl/blog/iframe-loading-techniques-performance

O odeslání dat se nám v našem případě postará funkce createIframe, jejíž jediný parametr je kompetní adresa s data.

Kompletní ukázka

Odeslání dat – Image

Pokud nepotřebujeme znát odpověď serveru, což je typické pro čistý sběr (na rozdíl od reklamních systémů), postačíme si s požadavkem na obrázek.

Obrázek v JavaScriptu vytvoříme velmi snadno

Kompletní ukázka s použitím obrázku