Adobe Experience Manager (AEM) + Dynamic Tag Manager (DTM)

Na popularitě stále nabývající nástroj Adobe Experience Manager (AEM), který se snaží jednoduchou cestou zpřístupnit marketérům a content managerům složité technologie komplexní správy prodejních webů. V praxi to může znamenat, že technicky nezdatní uživatelé tvoří velmi komplexní webové stránky a aplikace právě skrze nástroj AEM. Aby měli přehled, co se na webu děje, je dobrým zvykem si data o chování návštěvníků posílat do nějakého analytického nástroje. K tomu v případě AEM pomáhá Dynamic Tag Manager, z něhož pak data posíláme třeba do Adobe Analytics či Google Analytics.

Byl jsem požádán, abych pomohl nasměrovat jistou společnost k dobré integraci těchto dvou nástrojů. O výsledky základního hledání se chci podělit v tomto článku. Bohužel, do AEM jsem nikdy neměl přístup a krom shlédnutí promo videí a letmén prolétnutí dokumentace jsem se dostal k následujícímu souhrnu.

Implementace DTM do AEM

Jak integrovat DTM s AEM popisuje stránka https://docs.adobe.com/docs/en/aem/6-0/administer/integration/marketing-cloud/dtm.html s celou plejádou možností, jak toho dosáhnout. Já doporučuji pro klid duše variantu přes CDN Akamai, kde pokud IT není příliš paranoidní, je s tím nejméně starostí.

Dále lze s klidem v duši od začátku implementovat Produkční varianty DTM kontaineru. Lze mězi nimi za běhu přepínat pomocí Browser extension (DTM SWITCH) nebo řučně (cookies a web stroage parametry).

Nebo formou bookmarkletu

Data, datová vrstva, data z AEM do DTM a dále

Context HUB

https://marketing.adobe.com/resources/help/en_US/dtm/add-aem-contextub-tool.html 

Custom Context HUB

https://marketing.adobe.com/resources/help/en_US/dtm/c_custom-data-layer-example.html

Starší články hovoří ještě o manuálních úpravách šablon (bez Context HUB), např použít dataLayer Helper.

Co se týče integrace datové vrstvy z AEM do DTM, tak bude nejspíše třeba data odlít do nějakého JavaScriptového objektu a to formou úpravy šablony v AEM. Např. něco ve stylu http://blogs.adobe.com/aemtutorials/2013/07/24/customize-the-client-context/.

Ale otázka je, co je zapotřebí? Eventy? Custom data z databáze? Existuje mnoho již předdefinovaných DataElements https://marketing.adobe.com/resources/help/en_US/dtm/data_elements.html.

Mnoho věcí se dá řešit za běhu přes Event Based Rules a proměnnou %this%, která vrací bubbling event https://webanalyticsfordevelopers.com/2014/12/16/with-dtm-you-dont-need-data-elements/.

Témata z internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.